راه ساده ولی مؤثر در بالا بردن سطح تستوسترون آزاد

September 3, 2019 By abbas1369122
View this post on Instagram

در این مطلب ۷ راه ساده ولی مؤثر در بالا بردن سطح تستوسترون آزاد در خون را به شما معرفی می کنیم. 1⃣خواب کافی 🔹طول مدت زمان خواب عمیق با میزان سطح تستوسترون سرمی رابطه ای مستقیم دارد.دانشمندان خواب بین ۷ تا ۹ ساعت برای افزایش تستوسترون را مناسب می دانند. 2⃣انجام تمرینات با حجم بیشتر 🔹برخی از ورزشکاران برای بالا بردن سطح تستوسترون ست آخر هر حرکت را تا رسیدن به ناتوانی عضلانی ادامه می دهند. برخی دیگر نیز از تکنیک (Drop Set) ست های معکوس بدین منظور کمک می گیرند. 3⃣تمرینات طولانی را فراموش کنید 🔹اگر می خواهید در تمرین خود تستوسترون بیشتر ترشح کنید، استراحت ها را کوتاه کنید و نهایتا" 40 دقیقه وزنه و 20 تا 30 دقیقه هوازی بزنید. 4⃣استفاده از ترکیبات افزایش دهنده تستوسترون 🔺زینک 🔹ماده معدنی ضروری که نقش کلیدی در تولید تستوسترون در بدن ایفا می کند، زینک است. . دی-آسپارتیک اسید یا DAA آمینواسیدی است که در بافت غدد بدن یافت می شود. DAA با تحت تأثیر قرار دادن سطوح هورمونی بدن باعث افزایش ترشح تستوسترون می شود. . 🔺ویتامین D مهمترین ویتامین مورد نیاز برای تولید تستوسترون در بدن است. 5⃣از مصرف کلسترول اجتناب نکنید! 🔹تستوسترون از مشتقات کلسترول است، پس اگر از رژیم غذایی کم کلسترول یا بی کلسترول پیروی می کنید، شاهد تغییری در سطح تستوسترون نخواهید بود. بنابراین اگر به دنبال عضله سازی هستید، این تغییر کوچک اما مهم را در برنامه غذایی خود انجام دهید. 6⃣چربی بخورید 🔹منظور از استفاده از چربی ها مقدار زیاد چربی نیست، بلکه نوع چربی است که مصرف می شود. پروبادی,نمونه هایی از چربی های غیر اشباع:روغن زیتون، آووکادو، کره بادام زمینی و نمونه هایی از چربی های اشباع: گوشت قرمز، روغن نارگیل، زرده تخم مرغ، شکلات تلخ و پنیر است. 7⃣انجام حرکات ترکیبی و چند مفصلی 🔹حرکت اسکوات به دلیل در گیر کردن عضلات بیشتر در حین اجرا نسبت به پرس پا که با دستگاه و کنترل شده انجام می شود، موجب ترشح میزان بیشتری تستوسترون در خون می شود. #بدنسازی #فیتنس #تغذیه #راه_سبز_سلامتی

A post shared by راه سبز سلامتی (@irnsca2) on