چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟

September 3, 2019 By abbas1369122
View this post on Instagram

چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟ ویتامین K , منیزیم، کلسیم و پتاسیم نیازهای مهم استخوان ها هستند که در برخی از سبزیجات به وفور یافت می شوند. 🔹گوجه فرنگی: یکی از سبزیجات خوشمزه و پر مصرف که حاوی مواد مغذی و مفید برای استخوان ها به شمار می رود. جالب است بدانید زنانی که گوجه فرنگی را از برنامه غذایی خود حذف می کنند زودتر به پوکی استخوان مبتلا می شوند. 🔹سبزیجات سبز برگ: هر چه قدر رنگ سبزی مصرفی شما پر رنگ تر باشد مواد و ویتامین های مفید بیشتری جذب بدن شما می شود . اسفناج و کلم بروکلی از مهمترین این سبزیجات هستند. 🔹قارچ: ویتامین D موجود در قارچ برای تقویت استخوان ها مفید است. 🔹پیاز، موسیر و سیر: پیاز, سیر و پیازچه و بالاتر از همه آنها موسیر حاوی فیبر خاصی هستند که مقاومت استخوان ها را تا حد قابل توجهی بالا برده و از شکنندگی آنها جلوگیری می کند. 👈به اندازه نمک مصرف کنید: نمک به دلیل دارا بودن سدیم باعث دفع کلسیم از بدن می شود که به ضعف استخوان ها و پوکی آن منجر می شود.در کنار این نکات با انجام ورزش منظم و مناسب, داشتن عادات مناسب حرکتی و دوری از استرس تا حد بالایی از ابتلا به پوکی استخوان در امان خواهید بود. #بدنسازی #فیتنس #تغذیه #راه_سبز_سلامتی

A post shared by راه سبز سلامتی (@irnsca2) on