آیا ورزش کردن در دوران قاعدگی درست است؟

September 3, 2019 By abbas1369122
View this post on Instagram

🚨آیا ورزش کردن در دوران قاعدگی درست است؟ بسیارند خانم‌ هایی که در دوران قاعدگی ورزش‌ های روزانه خود را متوقف کرده و گمان می‌ کنند ورزش در دوره پریودی کار درستی نیست. اگر جزو‌ آن دسته از خانم‌ هایی هستید که در این دوران، دچار دل‌ درد و کمر درد شدید می‌ شوند، می‌ توانید ورزش‌ های سبکی مثل پیاده‌ روی یا یوگا را انتخاب کنید. در صورتی که حال مساعدی دارید،انجام هیچ ورزشی در این دوران ممنوع نیست و می‌ توانید به تمرینات خود ادامه دهید. 👈می خواهیم به چند نمونه ورزش های مناسب مخصوص دوران قاعدگی اشاره کنیم: 🔹ورزش های شکم: دردهای شکم در دوران قاعدگی ناشی از گرفتگی عضلات شکم می باشد که می توانید با انجام دادن ورزش های شکمی؛ تا حدودی درد شکم تان را تسکین دهید.یکی از تمرینات بسیار عالی برای تسکین درد شکم و درد کمر انجام مانور شکمی است. بدین صورت که فرد در حالت دراز کش با زانوهای خم قرار گرفته سپس با تنفس از طریق دیافراگم سعی می کند فشار ایجاد شده از طریق شکم را به پشت و کمر منتقل کند و به زمین نیرو وارد شود. 🔹پیاده روی: پیاده روی در زمان قاعدگی تاثیرگذار می باشد و درد پریود را کمتر می کند. پیاده روی در هوای آزاد ضربان قلب را افزایش میدهد و باعث سرزِندگی و نشاط می شود. 🔹ایروبیک: ورزش ایروبیک باعث تعریق فرد می شود و احساس شادی را در وی بوجود می آورد. این ورزش میزان انرژی را افزایش داده و در این دوران به بهبود وضعیت تان کمک می کند. 🔹پلانک: این تمرین برای دوران قاعدگی بسیار مفید بوده؛ تاثیر زیادی در تقویت عضلات مرکزی بدن دارد. برای انجام این تمرین، رو به شکم دراز بکشید و ساعد و انگشتان پاهایتان را به زمین تکیه داده و برای زمانی بدنتان را بالا و ثابت نگه دارید.این تمرین را در زمان و تکرارهای مختلف انجام دهید. #بدنسازی #فیتنس #تغذیه #راه_سبز_سلامتی

A post shared by راه سبز سلامتی (@irnsca2) on