View this post on Instagram

🔴دلیل بی حالی چیست؟ 🔷تاثیر تغذیه بر خستگی؟ ✅یک تغذیه مناسب و سالم به همراه مصرف مکمل های غذایی می تواند باعث رفع خستگی از شما شود. شما باید بدانید مصرف کدام یک از انواع مواد غذایی و به چه میزانی باعث حفظ انرژی و نیروی بدن شما در بالاترین حد خواهد شد.  ۱.آهن؛ مبارزه کننده با خستگی: آهن به حفظ قدرت فعالیت بدنی (هوازی) شما کمک می کند و ماده ای ضروری در ظرفیت حمل اکسیژن بدن شماست. مصرف ویتامین C باعث افزایش جذب آهن در بدن می شود. غذاهای غنی از آهن عبارتند از : گوشت قرمز، ماهی، مرغ ، زرده ی تخم مرغ، جگر، سبزی های دارای برگ سبز تیره مثل اسفناج و جعفری، حبوبات مثل عدس و لوبیا، آجیل، انواع میوه های خشک مثل برگه آلو و هلو و زرد آلو، توت خشک، انجیر خشک و کشمش.  ۲.کلسیم؛ تقویت کننده استخوان ها: دویدن و ورزش کردن باعث تقویت استخوان ها می شوند، اما بدون بلوک های ساختمانی (اجزاء تشکیل دهنده استخوانی) چنین اثری دیده نخواهد شد. شیر و لبنیات منابع غنی کلسیم هستند. ویتامین C نیز، جذب کلسیم بدن را افزایش می دهد.  ۳.ویتامین E ؛ آنتی اکسیدانی قوی: ویتامین E از سلول های بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و هنگامی که شما زیاد ورزش کنید، این ویتامین نقش مهم تری در حفظ سلامتی شما خواهد داشت. بهترین منابع غذایی ویتامین E شامل : آجیل (مثل بادام، گردو ، فندق) و روغن های گیاهی (مثل : روغن جوانه گندم ، سویا، آفتابگردان ، ذرت ، دانه کتان و زیتون) است.  ۴.هنگام مصرف مکمل ها مراقب باشید و احتیاط کنید،  زیرا دریافت بیش از حد این مکمل ها مضر است؛ مثلا دریافت آهن به مقدار خیلی زیاد، به کبد شما فشار وارد می کند.سعی کنید بیشتر ویتامین ها و املاح مورد نیاز خود را از طریق مواد غذایی بدست آورید، زیرا در این حالت بیشتر جذب بدن می شوند. #بدنسازی #فیتنس #تغذیه #راه_سبز_سلامتی

A post shared by راه سبز سلامتی (@irnsca2) on