View this post on Instagram

🔰۱۲ ماده غذایی سرشار از فیبر 🔰فیبرها انواع مختلفی دارند؛ فیبرهای محلول و نامحلول. 🔺نوع محلول فیبرها چون در آب حل می‌شوند اين نام را دارند  و بیشتر در موادغذایی مانند جو، جوی‌دوسر، حبوبات، سیب، پرتقال و هویج وجود دارند و به عنوان پایین‌آورنده کلسترول و کمک‌کننده کاهش وزن (به دلیل ایجاد حس سیری و سنگینی) دریافت روزانه‌شان توصیه می‌شود. 🔺اما فیبرهای نامحلول در آب حل نشده و به سرعت از دستگاه گوارش می‌گذرند و حجم مدفوع را زیاد می‌کنند به این دلیل مصرفشان برای کسانی که به یبوست دچارند، مناسب است  موادغذایی‌ مانند سبوس گندم، انواع سبزی‌ها، سویا و حتی مغزهای خام سرشار از فیبرهای نامحلول هستند. 🔺گروه‌های سنی مختلف به مقادیر متفاوتی از فیبر نیازمندن به عنوان مثال بچه‌ها تنها ۲ گرم فیبر نیاز دارند و به ازای هر سال افزایش سن، ۵ گرم فیبر به نیاز اولیه‌شان افزوده می‌شود. در حالی که بزرگسالان روزانه به ۲۵ تا ٣٠ گرم فیبر نیازمند هستند و با یک رژیم غذایی متعادل و متنوع نیازشان تامین خواهد شد. #بدنسازی #فیتنس #تغذیه #راه_سبز_سلامتی #irnsca

A post shared by راه سبز سلامتی (@irnsca2) on