View this post on Instagram

🔴کاهش سایز! نه کاهش وزن بعد از یک دوره تمرینات ورزشی ممکن است،لباس های قبلی شما برایتان گشاد شده باشد،ولی وقتی روی ترازو می روید،کاهش وزنی را مشاهده نمی کنید. سلول های چربی حاوی تری گلسرید میباشد، ورزش می تواند تری گلسرید ها را تجزیه و به اسید های چرب و گلیسرول تبدیل کند ،بدون آنکه اسید های چرب وارد مسیر سوخت و ساز شوند. این روند باعث کوچک شدن سلول های چربی می شود و در واقع این همان کاهش سایز بدون کاهش وزن است. در واقع این باعث پراکنده شدن چربی در بدن شما خواهد شد که یکی از مهم ترین فاکتور های افراد ورزیده و متناسب است. از طرفی اگر فرد با تمرینات کانکارنت (کار با وزنه و هوازی باهم) شروع به کاهش وزن کند،علاوه بر کاهش درصد چربی، افزایش عضله و افزایش کلاژن سازی در پوست خود را خواهد داشت. این فرایند باعث لیفت شدن پوست شما و کاهش سایز می شود. 🔷توجه افرادی که تنها با تمرین هوازی وزن کم می کنند و افرادی که با رژیم های غذایی بخصوص رژیم های غذایی کم کالری شروع به کاهش وزن می کنند و هیچ تمرین با وزنه یا تمارین مقاومتی انجام نمی دهند،بسیار در اشتباه هستند. این افراد درست است که موفق به کاهش وزن می شوند اما بدون تمرین مقاومتی بدن آنها شل و پوست آنها بسیار کش می آید. 🔴توصیه: پس حتما در برنامه کاهش وزن خود تمرین مقاومتی را انجام دهید در دستور کار خود قرار دهید. 🔴تذکر هیچ چربی سوزی وجود ندارد که بدون ورزش کردن شمارا در منزل و یا پشت میز کارتان لاغر کنید،پس فریب تبلیغات و افراد سودجو و مربی نماهارا نخورید. #بدنسازی #فیتنس #تغذیه #راه_سبز_سلامتی #irnsca

A post shared by راه سبز سلامتی (@irnsca2) on